Branżowe targi to idealna okazja, aby zaprezentować się klientom oraz spotkać się z osobami potencjalnie zainteresowanymi naszymi usługami. Tego typu wydarzenia to sposób na pozyskanie nowych kontaktów i nierzadko nawiązanie współpracy. Z takim samym nastawieniem na targi przyjeżdża jednak wiele firm: jak się wyróżnić na ich tle? Jakie gadżety reklamowe mogą w tym pomóc?

Materiały reklamowe na targi — co powinniśmy ze sobą zabrać?

Marketing to nie dorywcze działania, ale ciągły proces, który powinien być podporządkowany nadrzędnej strategii. Targi są jednym z elementów tej strategii, zapewniającym widoczność marki, zapoznanie się z ofertą konkurencji i zdobycie nowych kontaktów. Odpowiednio dobrane gadżety reklamowe na targi pozwalają zaprezentować się w sposób, który realizuje nasze cele i zapisać się w pamięci potencjalnych klientów. 

Gadżety targowe powinny budzić skojarzenia z naszą marką. Dobrze, jeśli (potencjalny) klient będzie zaskoczony rodzajem prezentu, jego nietuzinkowością i praktycznością. Dobre materiały reklamowe na targi nie powinny zatem być jedynie nośnikiem logotypu, ale muszą być przemyślane i dostosowane do potrzeb odbiorców. 

Z tego też względu trudno o jednoznaczną odpowiedź, jakie materiały promocyjne będą najlepsze: gadżety na targi pracy mogą różnić się od gadżetów konferencyjnych czy branżowych. Nie bez znaczenia jest oczywiście także branża, w której działamy. Zazwyczaj najbardziej kreatywne upominki reklamowe mają agencje marketingowe, jednak nie jest to niepodważalna reguła. 

Jedno jest pewne: przygotowując się na targi należy zadbać o to, aby stanowisko firmowe było wyróżniające się na tle innych, atrakcyjne wizualnie i przyciągające uwagę przechodniów. Dodatkowo warto rozplanować nie tylko to, jakie gadżety reklamowe będą wręczane, ale również to, kiedy będzie to następować i w jaki sposób. Poniżej znajdziesz inspiracje dotyczące konkretnych upominków reklamowych kierowanych do wybranych grup docelowych. 

Upominki konferencyjne — jakie gifty warto wręczyć partnerom?

Konferencje to specyficzna odmiana targów, na których pojawiają się zazwyczaj głównie przedstawiciele konkretnej branży i sporo osób już stanowiących grono naszych klientów. W ramach podziękowania za uczestnictwo w imprezie warto przygotować zestawy upominków konferencyjnych. Złotym standardem stało się aktualnie umieszczanie w nich elektronicznych gadżetów  jak pendrive'y lub powerbanki (które niekoniecznie muszą być związane z tematyką imprezy, ale są najzwyczajniej praktyczne), lokalnych produktów spożywczych (nie można zapomnieć o estetycznym opakowaniu, np. torbie na butelkę) i interesujących materiałów edukacyjnych z dyskretnym logo. Większość marek na konferencjach nie musi przedstawiać swojego profilu działalności: warto jednak pokazać, czym się wyróżniamy na tle konkurencji, jakie wartości nas interesują etc. Oczywiście niezbędne do zapakowania całego zestawu prezentowego będą torby reklamowe z nadrukiem, których wybór jest aktualnie ogromny. 

Gadżety konferencyjne mogą także nawiązywać do tematyki imprezy czy motywu przewodniego: w tym przypadku warto pokusić się o przygotowanie personalizowanych, nietypowych gadżetów na zamówienie.

Gadżety konferencyjne — najpopularniejsze propozycje dla gości na stoisku

Chociaż niektóre osoby pracujące w branży marketingowej są tym faktem zaskoczone, od lat niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się notesy reklamowe i różne rodzaje kubków reklamowych (ze szczególnym uwzględnieniem kubków termicznych). Szukając zatem "pewniaka" warto sięgnąć po te dwa rozwiązania. Z pewnością zagwarantują nam one zainteresowanie, jednak raczej nie rozpoznawalność. Chyba, że postaramy się o naprawdę innowacyjną grafikę i projekt.

Upominki konferencyjne, które zawsze są w cenie, to także USB, słuchawki, pióra w etui, zapalniczki reklamowe, teczki na laptopa czy worki z nadrukiem. Wiodącym trendem ostatnich lat jest wręczanie ekologicznych upominków oraz różnego rodzaju łamigłówek, które nie tylko są ciekawą odmianą od klasycznych gadżetów, ale dodatkowo pięknie się prezentują. Tego typu łamigłówki zazwyczaj wykonane są z drewna lub stali. Równie praktyczne i zaskakujące dla odbiorców są zestawy gier: np. karty i kości, atrakcyjnie zapakowane same kości do gry, bierki czy domino. 

"Evergreenem" na targach i konferencjach są także oczywiście słodycze: zapakowane w papierki z firmowym logo, przykuwają spojrzenia, ale też.... znikają w oczach. Tego typu przekąski są oczywiście wskazane, ale nie warto na nich opierać swojego stanowiska i zadbać o to, aby potencjalnie zainteresowani odchodzili również z czymś bardziej trwałym. 

Ekologiczne gadżety targowe — pracuj nad świadomym wizerunkiem marki

Świadome kreowanie wizerunku marki w XXI wieku nie może pomijać kwestii ekologicznych. Bycie transparentnym pod względem działań na rzecz środowiska to podstawowy element strategii biznesowej wszystkich największych przedsiębiorstw oraz coraz liczniejszych średnich i mikro firm. 

Z tego też względu wiele marek decyduje się na odejście od plastikowych gadżetów reklamowych jednorazowego użytku: z pewnością olbrzymią rolę odgrywa obecnie jakość wybieranych przez przedsiębiorstwa gadżetów reklamowych. Chcąc pokazać, że naszymi gadżetami reklamowymi nie chcemy się dokładać do nadmiernej ilości odpadów, wybierajmy upominki eco-friendly. Dobrym ich przykładem są długopisy ekologiczne, drewniane breloczki czy notesy wykonane z papieru z recyclingu. W przypadku ekologicznych gadżetów reklamowych lepiej stawiać na jakość produktów niż ilość: zaufana, dobrze zaopatrzona drukarnia będzie w stanie sprostać naszym oczekiwaniom. 

Na koniec warto wspomnieć, ze targi to impreza tłumna, na którą przybywa mnóstwo osób. Chcąc obdarować każdego zainteresowanego, musimy mieć naprawdę pokaźną liczbę gadżetów i upominków. Dobrze jest zaplanować ich zamówienie zawczasu, aby mieć pewność, że będziemy dobrze przygotowani w dniu targów.